כיצד להיות משפחה קוראת? ריאיון עם אמא לימור

במסגרת פרוייקט הקיץ "לקרוא בקול בחופש הגדול" ראיינתי מספר אמהות על הרגלי הקריאה של המשפחה. מצאתי שבדרך כלל האמא בונה את חווית הקריאה בבית, מקריאה לילדים בספריה ומשקיעה זמן לא מבוטל בתכנון הביקור בספריה העירונית . 
המרואיינת הראשונה : לימור כהן, אמא לארבעה ילדים, לקוחה ותיקה שלנו, בעלת ידע ספרותי רחב, נעימה ולבבית , שכתבה ספר מקסים בשם פקחית לימונדה, אסופת סיפורים חלקם ממש מצחיקים על ילדותה וחייה. 

להלן הריאיון, אתם מוזמנים להגיב . משפחה המעוניינת לספר על הרגלי הקריאה שלה תפנה אליי לכתובת: rivkacar@gmail.com

לימור מגיעה לפחות אחת לשבוע לספריה העירונית צילום : ריקי כרמל

                                                                                                                                                                                                                                
מסיעה לחוגים וחברים וגם מבשלת ומכבסת..


לימור, אם לא מסתדר? 
לפחות פעם בשבועיים-שלושה. 



במה את עוסקת? 
בבוקר מנהלת לשכה, אחה"צ אמא ובלילות כותבת ספרים... 








כיצד נולד הספר שלך? 
לפני כשתים עשרה שנה התחלתי בכתיבה כתהליך ריפוי לעצמי. לקח לי כמעט עשר שנים להוציא את הספר לאור, בעיקר מכיוון שפחדתי שכל מה שכתבתי פשוט ייזרק יום אחד וחבל לי לחשוב שאנשים שקרובים לי (כמו ילדי למשל) לא יזכו לקרוא החומרים.

כתיבה היא חוויה מאוד משחררת

"פקחית לימונדה" הוא למעשה אסופת סיפורים שנכתבו במשך שנים רבות מלווים אותי לאורך חיי החל מימי הרווקות, דרך נישואין, הריונות ולידות. הסיפורים מתארים חוויות מחיי היומיום, דרך דמויות ונקודות מבט שונות אשר עימם הקורא יכול להזדהות ולקבל תובנות על חייו שלו.


הילדים שלי מאוד אוהבים לקרוא כך שאני לא צריכה לשכנע

נעבור לילדים: הילדים שלי מאד אוהבים לבוא לספרייה. עיקר הקושי הוא טכני, כמו למשל שצריך להסיע ילד לחוג או לחבר, ואין די זמן להיכנס לספריה. 

לעיתים, אני מגיעה לספריה בלי ילדיי ובוחרת להם ספרים, אבל לרוב הם באים איתי. לבחור ספרים מהמגוון הרחב







מה אתם אוהבים לקרוא?
אני אוהבת רומנים, הילדים אוהבים מגוון ספרים. הגדולים יותר אוהבים ספרי פנטזיה (הארי פוטר, וגם ספרי פנטזיה אחרים וספרי מיתולוגיה) קומיקס וספרי עיון. הילדים הקטנים יותר אוהבים ספרים שאפשר לקרוא לאורך כמה ימים, למשל סיפורי הדוד אריה, או ג'ורג' הסקרן

בכל ערב עלי בן ה6 ותמר בת ה 4  שומעים פרק אחד מהסיפור


לימור תמיד קוראת לפני השינה ולא מסוגלת להירדם בלי ספר ביד

האם יש עתים לקריאה? 
  • מי שיודע לקרוא לבדו, קורא כמעט בכל שעות היום. לפעמים תוך כדי ארוחה, למרות שאני מתנגדת לזה. 
  • בזמן שהם ממתינים לחוג , אם הם סיימו שיעורי בית. 
  • לפני השינה.






האחיות איילה בת 11 ומוריה בת 9 גם מקריאות בקול לאחים הקטנים
מי קורא למי בקול? ברוב הפעמים אני מקריאה לילדים הקטנים יותר וכמובן אבא שלהם.


הבן שלי בן שש, עולה לכיתה א' וכבר מסוגל לקרוא ספרים פשוטים, ולכן הוא קורא לעצמו בשבת בבוקר ואפילו תפסתי אותו פעם אחת מקריא ספר לאחותו הצעירה...
בבקשה המליצי  על ספר
מאד קשה לבחור ובכל זאת לקטנים
 "ניסן ורחמים משיכון ב'". יש הרבה חזרה על מילים, וזה מאד מקל על הילדים.
לילדים גדולים יותר, אני ממליצה בחום על הארי פוטר, מהסיבה שהוא פשוט סוחף מאד!
אצלנו בבית הילדים קוראים בו שוב ושוב כשאין להם משהו אחר לקרוא.
ילדים גם מאד אוהבים את סדרת "צמרמורת". אני אישית לא אוהבת את הסיפורים.

תודה לימור !  אז מה למדנו ממך ומילדייך המתוקים? 
כדי להיות משפחה קוראת צריך 3 דברים: 
1. להגיע לספריה עם הילדים
2. למצוא זמן קבוע לקריאה 
3. להיות מבוגר שאוהב לקרוא (לפחות אמא או אבא) 

רוצים טיפים נוספים כיצד להיות משפחה קוראת? 

קבלו עדכון בדואר בכל פעם שהבלוג שלי מתעדכן (מלאו את כתובת האימייל בתיבה ולחצו על submit)










תגובות