כיצד להיות משפחה קוראת - ריאיון עם אמא ליאת נגר


ליאת נגר , המרואיינת הרביעית בסדרת "משפחה קוראת" , אמא ל 6 בנים, חמסה חמסה,  מחונכים להפליא, סקרנים וחייכנים.  גררתי אותה להתראיין, היא עסוקה ולא בכדי. מנהלת ביחד עם בעלה רונן את העסק "כל כלי" , חברה המתמחה בהשכרת ציוד לאירועים, מגדלת 6 בנים בטווח גילאים : שנתיים (שרון ולירון תאומים) ועד גיל  12 ומוצאת זמן לקרוא ! רואות? היא קוראת בגלל זה התעקשתי. 

למי שזו הפעם הראשונה שלה בבלוג, אציין כי במסגרת הפרוייקט "לקרוא בקול" אני מראיינת אמהות על הרגלי הקריאה של המשפחה , זאת כדי להכיר לעומק את הקוראים שלנו. עד כה מצאתי שעל פי רב האמא בונה את חווית הקריאה בבית ומשקיעה זמן לא מבוטל בתכנון הביקור בספריה העירונית. 

לראיונות קודמים :  עם לימור כהן , סופרת,  שכתבה את "פקחית לימונדה" לחצו כאן, לריאיון השני עם עינת  ברקן, מדקרת סינית שנידבה טיפים כיצד להירגע בתקופה לחוצה ,  לחצו כאן, ולטקס הקריאה המיוחד של רינת מגידו שעיה כדאי ללחוץ כאן ממש.  
להלן הריאיון עם ליאת, אתם מוזמנים להגיב. מעוניינים להתראיין ולהצטלם? כתבו לי rivkacar@gmail.com

ליאת, מה סוד ההתמדה? בכל הקשור לקריאת ספרים אין סודות יש אהבה גדולה והחלטות , אני מאוד אוהבת לקרוא ספרים והצלחתי קצת להדביק את הילדים. מאוד חשוב לי להעביר לילדיי את האהבה לקריאה – בכל זאת הדור הצעיר כמעט ולא קורא... ולו רק בשביל להעשיר את השפה ולהתבטא נכון.  אנו משתדלים להגיע לספריה לפחות אחת לשבוע , ביום קבוע הספריה משובצת כחלק מהלו"ז בדיוק כמו חוג.

הספריה כמו חוג, במיוחד אם אפשר לשחק
 ספרי על העסק, האם הילדים שותפים לעשייה? הילדים בהחלט חלק בלתי נפרד ממנו. הם מבינים  שיש תקופות לחוצות יותר ויש צורך להתגייס ולגלות סובלנות וסבלנות וכן הם מסייעים לנו , בעיקר בזמן חופשות מביה"ס כל אחד בגבול כוחו ויכולתו.

אור ושוהם מסייעים אחד לשני
4. מתי אתם מקריאים לילדים ספרים? הקראת ספרים בבית לקטנטנים היא בעיקר בסופ"ש ,במהלך השבוע מתקיים על בסיס זמן פנוי. איתי ואור מקריאים אחד לשני מידי פעם, אולם בעיקר קוראים באופן עצמאי.

מתן קורא בקול ושוהם מרותק לקומיקס
5. האם הילדים מקריאים בקול אחד לשני? הם אוהבים בעיקר להקריא חידות ובדיחות אחד לשני.

אור(11) שוהם (8) ואיתי (12) אוהבים גם לשחק ביחד
6. אלו ספרים הילדים קוראים? הגדולים קוראים מידי פעם ספרים באנגלית ובעיקר ספרים כמו – יומנו של חנון , מנהרת הזמן , החמישייה הסודית , והקמע. הקטנים יותר מאוד אוהבים את ספרי הקומיקס למיניהם .


שוחים בחומר "יומנו של חנון"
7. ליאת מה קראת לאחרונה?  אישית אני לא נעולה על ז'אנר אחד , קופצת מסגנון אחד לאחר לפי זמן,  סבלנות ומוזה. הספרים שקראתי לאחרונה  : קיץ בלתי מנוצח , גוף ההוכחה ועכשיו התחלתי את חוטים מקשרים .


מתן (6)צילום : ריקי כרמל

תודה ליאת !  אז מה למדנו ממך ומהגברים הצעירים? 
כדי להיות משפחה קוראת צריך 3 דברים: 
1. ספריה זה חוג!! להכניס ללו"ז השבועי
2. למצוא זמן קבוע לקריאה 
3. להיות אמא קוראת, הכי חשוב, כדי לשמש דוגמא. 


רוצים טיפים נוספים כיצד להיות משפחה קוראת? 

קבלו עדכון בדואר בכל פעם שהבלוג שלי מתעדכן (מלאו את כתובת האימייל בתיבה ולחצו על submit)








תגובות