נפתח המחזור הראשון של "סבתא מספרת"

השבוע נפתח המחזור הראשון של  "סבתא מספרת"   אתם בודאי תוהים במה מדובר. ובכן, בנוסף לשעת סיפור והצגות שמתקיימות בספריה כבר מספר שנים, חשבנו לפתח את נושא הקריאה בקול. ליצור קבוצות קטנות של ילדים שמגיעים לספריה , כדי להקשיב לסיפור  כפי שאמא מקריאה לפני השינה . רצינו לבדוק הענות ולכן  לפני כחודשיים פרסמנו מודעה והזמנו סבתות להגיע ולהתראיין בספריה. שיתפנו אותן ברעיון והן מאוד התלהבו. כולן עם ניסיון בהקראת סיפורים.

במפגשי ההכשרה וההעצמה שהתחלנו השבוע נוסיף ונחדד את הטכניקות לקרוא סיפורים , נפתח את נושא הקריאה בקול וכל סבתא תבחר להקריא לילדים את הסיפור שהיא הכי אוהבת. אלו נשים נפלאות שבחרו להתנדב בספריה  ואני נרגשת מההיענות ומרוחב הלב של כל אחת מהן.


מפגש הפתיחה החגיגי , שהתקיים בחדר הישיבות "ניו יורק" בקומה העליונה יצר חיבור בין הסבתות שגרות בשכונות הותיקות והחדשות בראש העין . כמו כן  הצטרפו סבתות מאורנית ושערי תקווה. השחקנית ומספרת הסיפורים, דרור עמרני,   הנחתה את המפגש הראשון שהיה בסימן לחזור את הילדות. כל סבתא הציגה את עצמה באמצעות חפץ שמאפיין אותה וכך זכינו להכיר אחת את רעותה. 

לבו של המפגש היה פאנל,  שעסק בהעלאת קרנו של הסיפור בעידן הדיגיטלי , הרעשני. דווקא משום שהילדים כל כך רגילים לסיפורים עם תפאורות ענק, מוזיקה , תחפושות , עשן וזיקוקים. המטרה שלנו לספר את הסיפור בצורה אינטימית ושקטה ולהביא את הלב שלנו והאותנטיות במפגש עם הילדים. הקול שלנו , תנועות הגוף והספר. אלו הכלים.  

                                                                         צילום : ריקי כרמל

בהמשך, דרור הדגימה לנו כיצד היא מספרת את סיפור הילדות שלה  וקיבלנו גם שיעורי הבית , להכין למפגש הבא סיפור ילדות אישי באורך של חצי עמוד לפחות. ( איזה כיף, כמה שאני אוהבת לכתוב).

אני רוצה להציג מה מייחד את הסבתות שלנו ואני מודה לכל אחת שהגיעה לספריה ובחרה להתנדב.

רחל- מספרת סיפורים לבני נוער
עדי-  סבתא שאף פעם לא הפסיקה ללמוד
מיכל - מורת דרך
אורלי- אוהבת לאפות
ציפי - מטפלת בNLP
שרונה - סבתא סבתא שהולכת עם הנכדה לעשות עגילים
זהבית- ליצנית רפואית
נורית- מאמנת אישית
הדסה- פותחת את הלב
יפעת- כותבת כל דבר
רבקה- רואה את מה שמעבר
ציפי- פצצת אנרגיה
יהודית- 24/7 סביב ילדים
שרית- בראש ואחריה כולם
ציונה- עוצמת הרכות
סיגל- משלבת ספר ובוואריה טובה
תמי - סבתא נרגשת
שולי- סבתא כותבת
ריקי (אני) - מתאמנת למרתון.

במפגשי ההכשרה נצייד את הסבתות בכלים נוספים ואף נשמע אותן מספרות .עידכון על המפגשים הבאים בקבוצת הווצאפ של "סבתא מספרת", אותה מרכזת יפעת הספרנית המוכשרת. רשימת הסיפורים לקהל תופיע בקרוב, הישארו מחוברים אלינו בפייסבוק, או הירשמו לניוזלטר.



תגובות

  1. תודה, ריקי, על ההזדמנות שניתנה לי להיות חלק מ-סבתות מספרות. כל אישה וקסמה, מיוחדת בדרכה. הייתה לי חוויה. וכבר מחכה להמשך...

    השבמחק
    תשובות
    1. דרור תודה על מפגש מעשיר ומקצועי . מחכה למפגש הבא. פורים שמח:-)

      מחק

הוסף רשומת תגובה