כיצד להיות משפחה קוראת - ריאיון עם אמא רינת מגידו שעיה

ראיינתי את משפחת מגידו שעיה , ריאיון שלישי בסדרה : משפחה קוראת.

רינת המקסימה (והחיוך שלה יכול להעיד), קולגה שלי בעיריית ראש העין, רכזת התנדבות רשותית בחינוך . ביקשתי ממנה לספר לי כיצד אמא שעובדת במשרה מליאה ואוספת את הילדים כל יום בארבע וחצי , מצליחה להיות עובדת נינוחה ואמא אהובה ולהגיע לספריה עם התינוק אוהד (שנה +) ושני הילדים אור (9) וארי (7)  כמעט כל שבוע.
הריאיון הקודם היה עם  עינת ברקן , והריאיון הראשון עם לימור כהן, שתיהן אימהות נפלאות  , המובילות את חדוות הקריאה בבית.

רינת שלום, כתבת את ספר הילדים "גן החיים"  , מתי הספקת? אכן הוצאתי לפני חמש שנים את הספר גן החיים, בהשראתו של בני הבכור אור.הספר עוסק בילד שיוצא למסע חיפוש אחר שמו. תוך כדי מסע הוא פוגש את גברת אהבה ומר שמחה ועוד דמויות מרתקות.  הוצאת הספר היתה הגשמת חלום.

תמיד אהבתי לכתוב זה סוג של תרפיה עבורי מוסיפה רינתצילום : ריקי כרמל






מתי את מגיעה לספריה?  אחת לשבוע לפחות.  לצערי, לא תמיד זה מסתדר. הילדים שלי מאוד שמחים להגיע לספריה ורב הפעמים הם מזכירים לי שצריך להחליף ספרים.




צילום : ריקי כרמל

מה אתם אוהבים לקרוא? הילדים אוהבים לקרוא את הסדרה  של דוד אריה, ספרי קומיקס תנכ"י של שי צ'רקה, ספרים על דינוזאורים וכל מיני ספרי הומור שונים. הומור הולך חזק!!

צילום : ריקי כרמל

מי קורא למי בקול? אני או בעלי, קוראים לכל ילד, בכל ערב, את הספר שבחר. ויש גם טקס המלווה את הקריאה?
בכל ערב, אחרי שהילדים חזרו מהחוגים, סיימו לאכול והתקלחו, כל אחד עולה למיטתו ובוחר ספר. כולנו מתכנסים במיטה שלו ואז אני קוראת לו לפחות עשר דקות , אח"כ כולנו עוברים למיטה של הילד השני ושוב אני קוראת לו. עם אוהד על הידיים, שותף מלא לחווית הקריאה.

מחפשים בקטלוג הספריה את עלילות גילגמש

האם הילדים משתתפים בחוגים ? אור, בכתה ד פעיל בתנועת הצופים ובחוג מבוכים ודרקונים וארי, בכיתה ב'  בחוג כדורסל.

ארי צובר שעות התנדבות בקהילה

רינת, מה התחביב שלך? לימודי מודעות ברוח היהדות.



נשמח להמלצות לילדים שמתחילים לקרוא , לילדים בגיל שנה : לילדים בגיל שנה , אני ממליצה מעשה בחמישה בלונים וספרים מאויירים. לכתה ב' עלילות נמה ולכתה ד' דודה פטרוזילה

אז מה למדנו ממך ומילדייך המתוקים? 
כדי להיות משפחה קוראת צריך:  
1.להשקיע בטקס הקריאה, שסוגר את היום .  
2. לשאול מה קראתם היום בביה"ס? 
3. להגיע באופן קבוע לספריה .

רוצים טיפים נוספים כיצד להיות משפחה קוראת? 

קבלו עדכון בדואר בכל פעם שהבלוג שלי מתעדכן (מלאו את כתובת האימייל בתיבה ולחצו על submit)





תודה רינת!


תגובות